min julafton

Det började med att mamma kom in till mig tjugo i åtta (jag skulle vara klar vid åtta). Jag fattar inte varför min mobil inte ringt.. Så jag kollar mobilen, men ingenting händer när jag trycker på knapparna och skärmen är svart. Fan tänket jag. Inte nu igen. Men jo självklart, bästa dagen också går min mobil sönder, den går alltså inte att starta, precis samma fel som för ett år sen ungefär. Så hela min morgon var förstörd och jag var både stressad och irriterad. Men jag blev klar i tid och fick låna mamma telefon. Så för alla som undrar varför jag frågat vem på sms så är det för att jag inte har erat nummer. Vi åkte iaf vid typ nio mot nyköping.

Först åkte vi till farfar och var där ungefär till halv tolv. Efter det åkte vi och lämnade av älvira hos min farbror och sedan åkte vi till min morbror och hans tjej, där mina kusiner var och en av mina kusiners kille, min morfar och hans gumma va också där :) Vi satt först och kollade på tv, på pippi faktiskt, haha! Sen åt vi lunch, julbord, jag blev klar först, som vanligt. Efter det satte vi oss vid tvn igen och sen samlades vi alla för att kolla på Kalle Anka! :D traditionen liksom. Fast alla sov typ, hahah! Efter det fikade vi sen var det dags för julklapps öppning. Efter det satt vi och pratade lite och sen spelade vi jag, mina brorsor och kusiner kort. Först neger och president, sen bubblan. Hahah, det va kul! Mina kusiner har så skön humor för att ändå vara 27 och 23 år gamla :p Alltid lika roligt att träffa dem xd

Vid halv åtta åkte vi till farbror och hämtade lilla älvira som mumsat i sig tre muffins hos farbror! Drog därifrån vid åtta och åkte direkt till martina. Kom till martina strax efter nio och åkte hem därifrån runt tio, tror jag.

När jag kom hem och skulle sätta mig vid datan, funkar inte det internet jag brukar använda, det andra är sjukt segt. Tror ni inte man blir lite irriterad när mobilen först pajar och sen internet! På julafton! Sämsta dagen liksom.. Så nu får använda det andra som är sjukt segt och jobbigt -.-

Inlägget är väligt långt nu så tar storyn om mina kusiner och mobilen i ett nytt inlägg :p
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0