dag 11 - mina syskon

Jag har då två äldre brorsor. En av dem är fyra år äldre än mig, han är alltså 19 år och fyller snart 20. Han och jag har alltid varit de som bråkat och alltid retat varandra och ja, vi har verkligen varit som två fiender för varandra. Men ändå varje gång vid matbordet har vi suttit bredvid varandra, både borta och hemma :p Vi bråkade ibland så mycket så att vi tog sönder saker, ja det har varit ganska grova bråk med många fula ord. Vi har dock aldrig skadat varandra på ett fult sätt. Men nu är det mycket bättre, vi bråkar mest på skojj, då vi bråkar :) Han slutade gymnasiet i somras och först så gick han på en högskola i Uppsala, men slutade där ganska snabbt. Nu jobbar han på min pappas jobb i veckorna och varannan helg och ja det trivs han väl rätt bra med. Alltid najs att få in lite pengar ju ;) Plus att han får köra lite bilar, vissa är mer najs åå köra än andra. Han har även en flickvän och de firade ett år igår. Hon är supersnäll och nästan som en storasyster eller en väldigt bra kompis till mig :)
Min andra brorsa går andra året i gymnasiet och är 17 år. Han och jag har nästan aldrig bråkat. Vi pratade typ aldrig med varandra förut, men nu pratar vi mycket mer och om en massa saker. Mest då om fritiden, kompisar och sånt där och om skolan, aah han har hjälpt mig med vissa av mina skolarbeten och det är jag väldigt tacksam över!
Asså egentligen har jag väldigt bra kontakt med båda mina brorsor, även om de tycker att jag är lite fjortis och patetisk ibland :p Men jag tycker bara att det är roligt att hålla på mot dem, så ja xd Båda hjälper mig med vissa saker i skolan. Förut kände jag att jag alltid var utanför så fort vi var borta eller så. De pratade så mycket om spel och andra killgrejer som jag aldrig förstod mig på. Men nu tycker jag bara de är roliga och ja, allt har blivit bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0